ارتباط آریتمی بانوسانات فشارخون چیست ؟


قلب به طور منظم حدود 60 تا 80 بار در دقیقه تپش می کند و ضربان قلب با تحریک الكتریكی ایجاد می شود .قلب در پاسخ به این سیگنال منقبض می شود كه مکانیسم مربوط به ضربان قلب است.
گاهی اختلالاتی دراین تپش صحیح ایجادمی شود.دلایل این اختلالات شامل فشار خون بالا ، دریچه های قلب ، بیماری مادرزادی قلب ، کاردیومیوپاتی ، بیماری های متابولیکی ، عدم تعادل بر پایه اسید و الکترولیت و بسیاری از دلایل دیگر است ، اما علت خاصی که مسئول همیشگی باشد نمی توان یافت. ورزش شدید ، هیجان ، اضطراب ، سیگار ، نوشیدن مقادیر زیادی قهوه ، ممکن است باعث ایجاداریتمی ونامنظمی واحساس طپش قلب باشد.

علائم آریتمی
1.احساس تپش وکوبش قلب
2. خستگی ، دشواری در تنفس ، سرگیجه ، غش کردن
3. احساس ضربان اضافه در قلب
4. تعریق ، درد قفسه سینه ، استفراغ

دلایل آریتمی
اگرچه ممکن است مادرزادی باشد ، اما موارد زیادی وجود دارد که هیچ علت خاصی نمی توان یافت ، مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، استرس ، کافئین ، نوشیدن زیاد ، دخانیات و غیره.

انواع آریتمی
اگر تعداد انقباضات قلب در دقیقه کمتر از 60 باشد به آن برادی کاردی واگر بیش از 100 بار در دقیقه منقبض شود به نام تاکی کاردی خوانده می شود.

تشخیص آریتمی
نوار قلب آزمایش آسان و مفیدی برای تشخیص آریتمی است. با این وجود ، در تشخیص آریتمی بانوارقلب این مشکل وجود دارد که اریتمی گاهی به طور موقت ظاهر می شودودرنوارقلب دیده نمی شود ، بنابراین از روش هولتر ، که با اتصال دستگاه الکتروکاردیوگرام کوچک به بدن که 24 ساعت بیماری قلبی را بررسی می کند و آریتمی را ضبط می کند ، استفاده می شود.
آریتمی های نادر نیز توسط الکتروفیزیولوژی تشخیص داده می شود که برای انجام آن بیماردر بیمارستان بستری می شود و روشی است برای ترسیم سیگنال های الکتریکی از قلب با قرار دادن یک لوله نازک و طولانی از کاتتر به داخل رگ.

درمان آریتمی
دارو در اولویت قرار دارد. در مورد برادی کاردی شدید ، یک ضربان ساز مصنوعی قرار داده می شود و بیماران تاکی کاردی قلبی باسرعت زیادیاعلایم شدید، روشی را برای یافتن محل تاکی کاردی در قلب و سوزاندن آن با گرمای فرکانس بالا دریافت می کنند. بیماران مبتلا به تاکی کاردی بطنی که تحت کنترل داروها نیستند ممکن است تحت عمل قرار گیرند تا دفیبریلاتور قابل کاشت را به قلب وارد کنند. دفیبریلاتور روشی برای درمان آریتمی با اعمال شوک الکتریکی به طور مستقیم در ناحیه ای است که آریتمی اتفاق افتاده است.
توصیه به ترک سیگار ، کاهش مصرف چربی ، اجتناب از پرخوری یا استرس و الکل و غذاهای حاوی کافئین رابایستی جدی گرفت.

یکی ازمشکلات دیگربسیاری ازبیماران ،نوسانات فشارخون آنهاست که نوسانات فشارخون می تواندباعث ایجادویاتشدیدآریتمی شود. طبق نتایج یک مطالعه ، فقط 15٪ از افرادی که هم رژیم غذایی و هم عادت های ورزشی خود را تغییر داده اند ، طبق معیارهای انجمن قلب آمریکا در سال 2017 ، بازهم نیازبه تجویز داروهای متعدد کاهش دهنده فشار خون داشته اند.
با این حال ، برای کسانی که رژیم غذایی و عادات ورزشی خود را تغییر ندادند ، نیاز به درمان دارویی کاهش پیدا نکرد و تقریباً 50٪ از آنها دارو تجویز کردند.
برخی محققان معتقدند که اصلاح سبک زندگی به افرادی که در معرض خطر بالای بیماری های قلبی عروقی هستند یا در حال حاضر برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنند ، کمک خواهد کرد. با این حال ، بایدگفت که بررسیهای پیگیری برای تأیید دقیق تر لازم است.جهت کسب اطلاعات کاملترمی توانیدباکلینیک فوق تخصصی دکترهادی زاده( بهترین متخصص فشارخون اصفهان) تماس حاصل فرمایید.تلفن : 03132242165
توصیه می شوداز غذاهای شور پرهیز کنید و هر روز 30 دقیقه ورزش کنید.

رژیم غذایی DASH استفاده شده در اغلب مطالعات با پشتیبانی تحقیقاتی از موسسه ملی بهداشت تهیه شده است. این رژیم غدایی که به بیماران دارای فشارخون بالاتوصیه می شود، دارای درصد بالایی از میوه ها و سبزیجات ، غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب و حاوی گوشت ، ماهی ، مرغ و آجیل است. مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی شکر ، گوشت قرمز و چربی اضافه شده نیزمحدود شده است.

سایر مطالعات در مورد رژیم غذایی کم نمک DASH نشان داد که با رژیم کم نمک DASH 1500 میلی گرم سدیم در روز ، فشار خون به طور متوسط 8.9 / 4.5 میلی متر جیوه (سیستولیک / دیاستولیک) و به طور متوسط 11.5 / 5.7 میلی متر جیوه کاهش می یابد.

این رژیم غذایی به عنوان یک رژیم متعادل برای عموم مردم و همچنین بویژه بیماران مبتلا به فشار خون بالا طراحی شده است و توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده به عنوان "یک برنامه غذایی ایده آل برای آمریکایی ها" توصیه می شود. در ژانویه 2018 ، اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی DASH را به عنوان "بهترین رژیم کلی" در نوع 1 و "رژ

یم غذایی برای بیماران دیابتی" نوع 2 قرار داد.

کارشناسان معتقدند حتی افرادی که در حال حاضر از داروهای فشار خون بالا اس

تفاده می کنند در صورت رعایت قوانین زندگی با کاهش فشار خون می

توانند دارو را قطع کنند.

به ویژه مردم بافشارخون بالاباید مراقب مصرف سدیم باشند. میزان توصیه شده روزانه سدیم از سوی سازمان بهداشت جهانی 2000 میلی گرم است در حالی که دربسیاری ازجوامع ، مردم بیش از دو برابر مصرف می کنند.

خوشبختانه ، مصرف نمک در خانه به تدریج در حال کاهش است ، اما خوردن مقدار زیادی سدیم ، چربی و الکل در خارج از منزل یک مشکل است.


انجمن فشار خون 7 قانون زندگی را برای جلوگیری از فشار خون بالا مانند حفظ وزن مناسب ، ترک سیگار و جلوگیری از استرس همراه با خوردن یکنواخت غذای مناسب،ورزش منظم حداقل 30 دقیقه در روزرااندازه گیری منظم فشار خون پیشنهاد می کند.

در همین حال ، یک مطالعه وجود دارد که نشان می دهد اندازه گیری فشار خون در خانه برای کنترل فشار خون بسیار مهم است.

به همین دلیل ، مهم است که قوانین زندگی خوب را حفظ کنیم و با دانستن چگونگی اندازه گیری دقیق فشار خون ، آمادگی برای درمان بطورکامل داشته باشیم.

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •