اکروسیانوز:

اکروسیانوز درواقع یک سیانوز قرینه است که اغلب در دست ها و کمتر در پاها دیده می شود و بدون علامت یا با تعدادکمی علامت همراه است و معمولاعوارضی در پی ندارد.
اتیولوژی و پاتولوژی اکروسیانوز:
این عارضه در درجه اول یک اختلال اسپاسمی ارتریول های کوچک پوست با علت نامعلوم است لیکن علت احتمالی آن ممکن است حساسیت به سرما باشد. تونوس ارتریولهای اکروسیانوزی در حرارت متوسط معمولی اتاق زیادتر از تونوس ارتریولهای انگشتان افراد سالم است. اتساع ثانوی کاپیلرها و شبکه وریدی و کندی گردش خون در انگشتان سبب می شود که هموگلوبین مقدار بیشتری اکسیژن خود را از دست بدهد و باعث پیدایش رنگ آبی پوست گردد. اکروسیانوز با سن و جنس ارتباط خاصی ندارد وممکن است به اختلال اندوکرین متنوع و استنی و یا بعضی حالات اضطرابی همراه باشد. پاتولوژی خاصی برای آن توصیف نشده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایت دکترهادی زاده، وابسته به بهترین کلینیک قلب وعروق اصفهان (زیرعنوان بهترین متخصص قلب و عروق اصفهان) مراجعه نمایید.
تظاهرات بالینی آکروسیانوز
بیمارمبتلابه اکروسیانوز،معمولا دارای یک تغییر رنگ ناهماهنگ آبی و قرمز در پوست انگشتان دست می باشدکه این تغییر رنگ ممکن است در پاها نیز موجود باشد و حتی به مچ دست یا قوزک پا توسعه یافته باشد لیکن بهر حال تغییر رنگ در انتهای اندام شدت بیشتری دارد. انگشتان دائما سرد است و تعریق زیاد دارد. گاه نیز انگشتان اندکی پف آلود و دچار هیپرستزی است. اما تغییرات تروفیک دیگر بسیار نادر است. سیانوز موجود در اثر سرما یا تحریکات هیجانی شدت می‌یابد و با گرما بهبود پیدا می کند.
تشخیص
عامل تشخیص اکروسیانوز از بیماری رینوماهیت دائمی بودن تغییر رنگ آن است. وجود نبض های شریانی امکان بیماری انسدادی شریان را منتفی می کند. چون تغییر رنگ تنها محدود به دست ها و پاها است و با گرم شدن دست و پا از بین می‌رود قاعدتا نباید با انواع سیانوزهای عمومی اشتباه شود.

سیانوز

 

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •