ادامه مبحث درمان:
بستن ساده ی سوراخ
به علت سادگی و قابل اطمینان بودن، بستن ساده ی سوراخ، که در سال ۱۹۳۷ میلادی توسط گراهام مطرح شد، در طول چند دهه درمان انتخابی باقی ماند. با کاوش جراحی، تشخیص به دقت ثابت می شود و حفره صفاق از مواد آلوده کننده شامل تمام انواع خرده ی مواد غذایی پاک می شود. هدف در این روش دفع خطر فوری ناشی از نشت مداوم و گسترش التهاب صفاق است. گرچه این روش برای درمان زخم بیماران نیست ولی پس از بستن ساده ی سوراخ، هشتاد درصد از مبتلایان زخم حاد و ۲۰ درصد از مبتلایان به زخم مزمن بدون علامت باقی می‌مانند و به درمان اضافی احتیاج ندارند.در مبتلایان به خونروی همراه سوراخ شدگی یا انسداد معبر خروجی معده ، بستن ساده سوراخ مطلقا ممنوع است.

روش قطعی
هر روشی که هدف آن بهبود دادن استعداد تشکیل زخم باشد به عنوان روش قطعی تلقی می‌شود. روشهای متداول شامل برداشتن قسمتی از معده، قطع واگ همراه با برداشتن باب معده یا برداشتن نیمی از معده، قطع واگ همراه با یکی از روش‌های زهکشی معده مانند ترمیم فم معده یا وصل کردن معده به ژژونوم و قطع عصب واگ سلول‌های جداری بدون انجام

انتخاب درمان
درباره‌ی درمان بیمار مبتلا به زخم سوراخ شده بایستی انتخاب انجام شود. کدام انتخاب صحیح است؟ به این سوال نمی‌توان به سادگی پاسخ داد.
گرچه طرفداران درمان غیر جراحی مرگ و میر کمی گزارش کرده اند، درمان جراحی حائز مزایای زیادی است. درمان جراحی تشخیص را فورا اثبات می‌کند، به طرز موثری از آلودگی مداوم جلوگيري می کند، و حفره صفاق را از مواد آلوده کننده پاک می سازد. برای بیماران مبتلا به شوک، که به علت التهاب پیشرفته صفاق خیلی بدحال اند، در مورد کسانی که به طور همزمان به بیماری های طبی مبتلا هستند که عمل جراحی را به علت خطر آن منع می‌کند. و در بیمارانی که بیشتر از ۱۲ساعت از سوراخ شدن معدی_درازدهه ای در آن ها می گذرد اما نشانه های موضعی التهاب صفاق دارند انجام درمان غیر جراحی ترجیح داده می شود. بستن ساده زخم حاد بسیار مناسب است و برای مبتلایان به التهاب میکروبی صفاق و دملهای موضعی درمان انتخابی است. درمان قطعی در موارد زیر مورد نظر می باشد :سوراخ شدن همراه با خونروی و یا انسداد معبر خروجی معده، زخم بدخیم، زخم مزمن، زخم همراه با سابقه ی عوارض آن_خونروی، سوراخ شدن و انسداد _وجود زخمهای متعدد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.زخم اثنی عشر

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •