بیماری عضلانی اسکلتی 
استئوپروز(پوکی استخوان)
 
 
توصیه می شودکه زنان ۶۵ساله و مسن تر  به صورت روتین از نظر ابتلا به استئو پروز(پوکی استخوان) غربالگری شوند. همچنین توصیه می شود که غربالگری روتین در سن ۶۰ سالگی برای زنانی که در معرض افزایش خطر ابتلا به شکستگی استئوپروزی قرار دارند،صورت بگیرد و فاصله زمانی معاینات دوره ای هر دو سال یک بار در نظر گرفته شود.استئوپروز بدلیل عوارض مختلف آن، مکررابا عوارض واریس اشتباه گرفته می شودکه جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانیدبه سایت دکترهادی زاده(وابسته به بهترین کلینیک واریس کشور) (کلینیک واریس اصفهان) مراجعه نمایید.
عوامل خطر ابتلا به استئوپروز(پوکی استخوان) عبارتند از وزن  پایین،عدم استفاده از استروژن درمانی،افزایش سن،سیگار کشیدن،از دست دادن وزن بدن ،سابقه خانوادگی ،کاهش فعالیت جسمانی ،مصرف مواد الکلی و کافئین، کاهش میزان مصرف کلسیم و ویتامین D.
در بین آزمایشهای مختلفی که در ارتباط با سنجش تراکم استخوانی در قسمتهای مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرند،تراکم استخوانی اندازگیری شده گردن فمور با استفاده از سیستمDXA(duol_energy x_ray absorptionmetry) به عنوان بهترین عامل پیش بینی کننده شکستگی لگن به شمار می آید.
از شایعترین ریسک فاکتورهای استئوپروز عبارتند از:
●سابقه سکستگی و استئوپروز در فامیل درجه یک
●نژاد آسیایی و سفید پوست
●یائسگی زود رس
●استفاده طولانی مدت از گلوکورتیکوئید
●سیگار کشیدن
نداشتن فعالیت بدنی مناسب 
●مصرف زیاد الکل
●عدم مصرف مناسب کلسیم و ویتامین D
پیشگیری از کمر درد
●با اینکه شواهدی در دست نیست که نشان دهد فعالیت جسمانی می تواند مانع از بروز کمردرد گردد،اما ثابت شده که فعالیت جسمانی مستمر و منظم فواید زیادی برای سلامتی دارد که شامل پیشگیری از بیماری قلبی عروقی،فشار خون بالا،دیابت نوع دوم،چاقی و استئوپروز است.
●همچنین مشخص شده است وسایل نگهدارنده ناحیه کمر مثل کمربندهای مخصوص کمر ،در کاهش بروز کمر درد ،موثر نیستند. کلینیک واریس اصفهان ، واریس اصفهان
●مداخله در محل کار مانند اقدامات آموزشی ،فواید کوتاه مدت اندکی در کاهش میزان بروز کمر درد دارد در ضمن قابلیت انجام چنین اقداماتی توسط مراکز مراقبتهای اولیه ،چندان مشخص نیست.
 
جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده
 
    ۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱
 
تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :
 
عدد ۱۳۰   رابه سامانه  ۱۰۰۰۸۵۹۰  
 
ارسال یا عبارت  @nobattt  رادرتلگرام سرچ کنید.

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •