جراحی قلب شامل اعمال بسیاری برای دریچه های قلب و بیماریهای مادرزادی و عروق بزرگ قلب است. آنچه در این سلسله مقالات بررسی می کنیم،جراحی برای شرائین تغذیه ای قلب در بزرگسالان می باشد. تنگی این شرائین خطر سکته مجدد قلب را داردوآنژیوپلاستی بابالن ودربرخی مواردمحدود، عمل جراحی برای پیشگیری از سکته های قلبی و دردهای قلبی و در نتیجه عمر طولانی کاربرددارد.در این قسمت چگونگی عمل جراحی را در حدودی که برای خوانندگان مفید باشد بررسی نموده ایم.

 

doctorhadizadeh profile 02 230x210


شرائین کرونر قلب که شرائین تاجی هم گفته می شود مسئول تغذیه قلب و رسیدن اکسیژن و انرژی لازم به عضله قلب است چرا این کرونر به وسیله مواد چربی گونه که در جدار داخلی آنها رسوب می‌کند مسدود می‌شوند موادی که این ارور را مسدود میکند در حد بیشتر موجب انسداد نسبی یا کامل در نتیجه درد قلب در هنگام حرکت و فعالیت فیزیکی و انسداد و عوارض بیشترین عروق موجب حمله قلبی شده در نتیجه موجب نابودی و مرگ عضلانی می‌شود که این شریان باید آن قسمت را تغذیه نمایند.
باید متذکر شد که پیوندهای عروق بزرگ کرنر به طور طبیعی در مسیرهای مختلف و کافی نبوده و خون می‌توانند مثل سایر نقاط بدن از قسمت های دیگر به ناحیه کم خون برسد انسداد عروق کرنر یا بیماری شریان کرنر در کشور انگلستان و همچنین در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بسیار شایع بوده و در حدود نصف اعمال جراحی قلب را شامل می شوند.
عمل جراحی عبارت است از یک بای پاس یا میانبرمحل عبور بوسیله یک قطعه از عروق وریدی یا شریان خود بیمار می باشد که آن را به این شریان بزرگ او در خارج قلب تا پایین تر از محل انسداد شریان مسدود قرار می‌دهند این قطعه پیوندی جانشینان قسمت از شریان کرنر می‌گردد که به علت بیماری مسدود گردیده است در برخی بیماران این عمل شامل یک پیوند منحصر به فرد می باشد بیشتر اوقات ۲-۳-۴ پیوند مورد احتیاج است برای پیوند جراح معمولا از وریدهای پای بیمار استفاده می‌کند این نوع ورید زیر پوست پا واقع شده و برداشتن آن اختلالی برای پای بیمار ایجاد نمی کند.
در بعضی بیماران به علت بیماری و اریکوز یا بیماری ورید این پیوند مناسب نبوده لذا از ورید دست بیمار استفاده میشود. سال های بعد متوجه شدند که از شریان پستانی داخلی که در قفسه سینه وجود دارد می‌توان برای پیوند کرنر استفاده نمود بسیاری از جراحان معتقدند که در صورت امکان استفاده از این شریان مخصوصاً در مورد بیمارانی که جوان تر هستند مفید به نظر می رسد زیرا طول عمر این پیوند بیشتر می باشد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •