مفهوم عوامل خطر در آنژین قلبی و سکته قلبی
 
 
 تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که به طور کلی هیچ کس از امکان خطر حمله قلبی بطورکامل در امان نیست. با وجود این عوامل خطر از شخص به شخص دیگر بر اساس خصوصیات فردی هر یک کم و بیش تفاوت دارد عوامل خطر را می توان دو گروه تقسیم بندی نمود.
 قسمت اول شامل عواملی می باشد که هر کس می‌تواند آنهاراتغییردهد شود و دیگری عواملی که غیرقابل تغییر است.
 هر کسی میتواند عوامل خانوادگی  در اطرافیان خود را مشاهده کند به عنوان مثال در مورد برادران و خواهران و خویشان که بستگان نسبی است و در عین حال اهمیت  در این موارد بیشتر هنگامی اهمیت است که در سن پایین تر  در نظر گرفته شود.
 به هر حال سابقه فامیلی بخصوص وجود حملات قلبی در فامیل نسبی در سنین جوانی مصرف هر نوع دود و سیگار در گذشته و حال حاضر وجود اضافه وزن وعدم تحرک و همچنین عدم تمرین ورزشی به طور مرتب مجموعاً امکان حمله قلبی را بیشتر میکند.
 میزان کلسترول خون و چربی های آن باید اندازه گیری گردد افرادی که دچار بیماری قند هستند با رژیم غذایی و دارو در کنترل کامل باشند.
 چراکه ازدیاد کلسترول خون و میزان قند خون و ازدیاد فشار خون امکان خطر حملات قلبی را بیشتر میکند. همچنین خصوصیات فردی را نیز باید در نظر داشت استرس و فشار روانی می‌تواند در ایجاد حمله قلبی موثر گردد.
 
وقتی عوامل خطر یا ریسک فاکتورها بالا باشد چه باید کرد؟
 عوامل خطر در مورد افراد را باید در مجموع در نظر داشت نظر به اینکه این عارضه یک علت معین داشته و با عوامل متعدد رابطه دارد باید گفت بیماری مولتی فاکتور بود یعنی بیماری در اثر عوامل متعددی ایجاد می گردد بنابراین اگر یک عامل خطر موجود باشد نباید که بشدت نگران گردد.(اطلاعات کاملتردرسایت دکترهادی زاده ،وابسته به کلینیک واریس(کلینیک قلب وعروق ولیزرواریس دراختیارشماست)
 بعنوان مثال چنانچه فردی دچار مختصر ازدیاد فشار خون گردد ولی سایر عوامل خطر را نداشته باشد در معرض تهدیدزیادی نیست چنانچه در مورد ازدیاد کلسترول خون و چربی خون نیز صحت دارد و با اینکه ازدیاد سطح کلسترول خون مورد توجه از منابع آن بالا رفته و بهتر از آن را درمان نمود ولی نباید در یک مورد نگران گردد حتی اگر سطح کلسترول به طور متوسط نیز بالا باشد ولی فرد اعتیاد به مصرف سیگار نداشته و فشار خون نیز در حد طبیعی باشد، این عامل بتنهایی نمی‌تواند بمیزان زیادی موجب خطر  باشد.
 بنابراین در حالی که عوامل خطر به صورت موثری موجود نباشد امکان حمله قلبی در چند سال آینده کم است حتی اگر مختصر عدم تعادل  در مجموع مشهود گردد باید با برخورد منطقی اقدام نموده و نباید بیهوده در معرض اضطراب های زیان بخش قرار گرفت.
 پیوسته باید رهنمودهای پیشنهادی را جدی گرفت و در کم نمودن عوامل خطر و تاثیر آن به موقع و شخصی اقدام نمود.
 
جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق(کلینیک واریس وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده
 
    ۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱
 
تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :
 
عدد ۱۳۰   رابه سامانه  ۱۰۰۰۸۵۹۰  
 
ارسال یا عبارت  @nobattt  رادرتلگرام سرچ کنید.
 

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •