پارگی خود به خود انتهای تحتانی مری بسیار شبیه به زخم سوراخ شده است. به دلیل افزایش آمیلازسرم ممکن است که این حالت با التهاب حاد لوزالمعده اشتباه شود.
درمان
اقدامات احیا کننده ی فوری در بیماران مبتلا به سوراخ شدگی معدی_درازدهه ای مشتمل است بر تجویز ضد دردهای مخدر برای برطرف کردن درد، مکش بینی _معدی برای خالی کردن معده، به حداقل رساندن آلودگی بیشتر حفره ی صفاق و جلوگیری از اتساع معدی_روده ای، تجویز آنتی بیوتیک ها برای کنترل عفونت و حفظ تعادل مایع و و الکترولیت، پس از انجام اقدامات فوق سه راه برای درمان وجود دارد:(الف) اقدامات غیر جراحی، (ب) :بستن ساده سوراخ، و(ج) درمان قطعی زخم توسط جراحی.

درمان غیر جراحی
موفقیت درمان غیر جراحی بر پایه ی مکش بینی _معدی قرار دارد. به طور همزمان تعادل مایع و الکترولیت برقرار و آنتی بیوتیک ها و ضد دردهای مخدر تجویز می شوند. طرفداران این روش اعتقاد دارند که در اغلب موارد روی سوراخ شدگی به وسیله ی چسبندگی های طبیعی پوشیده می شود. به علاوه با خالی نگهداشتن معده توسط مکش مستمر، از ادامه آلودگی صفاق جلوگیری می‌شود و این امر به بهبودي بیمار کمک می‌کند. مرگ و میر پایین با استفاده از این روش عبارتند از فقدان عوارض مربوط به هوش بری، عفونت زخم، اجتناب از عمل جراحی در مبتلایان به حالات غیر جراحی شکمی و قابلیت کاربرد آن در مواردی که تسهیلات شکم شکافی در دسترس نیست. این روش به مراقبت دقیق و مداوم برای بقای مکش ثابت معدی_روده ای و امتحان مکرر وضعیت بیمار احتیاج دارد. وقتی تشخیص مشکوک است ی

ا وضع بیمار رو به وخامت می‌رود بایستی درمان غیر جراحی را به نفع کاوش شکمی برای احتراز از خطر تشخیص غلط و تاخیر در درمان جراحی برای وضعیت های که نیاز به جراحی فوری دارند، رها کرد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

دردهای واریسی

 

آدرس کلینیک


اصفهان، خیابان شمس آبادی، مجتمع پزشکی
قمرالدوله، طبقه 3 (آسانسور دارد)
031-32242165
031-32242164
0913-8991980
info@doctorhadizadeh.ir

اطلاعات تماس

 اینستاگرام:instagram.com/varisdarmann

تلگرام: drhadizadeh
دیگر وب سایتها:
Untitled 1
    Untitled 2
 
 
 
 
  •